perjantai 28. joulukuuta 2012

Joulun jälkkäri: sekametelisoppa

Taannoisella matkallani Tallinnaan oli myös eksytettävä itsensä paikalliselle kirpputorille. Siellä oli paljon katseltavaa, vaikkakin ihmiset möivät suurimmaksi osaksi vain vaatteita, vanhaa kosmetiikkaa ja muuta, tavaraa olisin kaivannut ainakin itse enemmän. Myös hintataso yllätti, siinä missä perus henkkamaukka-vaatteita myydään täällä eurolla oli siellä hintaa viidestä kahdeksaan euroa. 

Pari myyjää olikin sitten kaivellut vanhoja aarteitaan oikein urakalla myyntiin, enimmäkseen vanhoja venäjänkielisiä LP-levyjä sekä kirjoja. Huomioni sai myös esillä olleet kaasunaamarit sekä muuten aivan käypät peltipurkit, mutta venäjänkielisen tekstin ja sisällä piileskelleen ruosteen takia jäivät ostamatta. 

Yhdestä näistä pöydistä silmiini osui aivan mielettömän suloiset munakupit. Keltaiset ruusukuvioidut söpöliinit tarttuivat mukaani hinnasta viis, ne olivat ihan kuin luodut minulle! Minulle, joka ei juuri koskaan syö kananmunia...



Taulun olen askarrellut 60-luvun Seurasta löytyneestä Newport-savukemainoksesta. Mainoksen raikas väritys oli vain kerrassaan hieno ja muutenkin siinä vain oli sitä jotain mikä miellytti, olen kehystänyt myös muutamia muita mainoksia, mutta ne ovat olleet mustavalkoisia tai paljon pienempiä. 

Tämä mainos oli ihan koko sivun kokoinen ja asettui hyvin kehyksiin. Muut olen jo laittanut kiertoon, tämä oli ainut mitä olen säilytellyt siinä toivossa että se löytäisi paikkansa kotoa...




Pienellä googlettamisella noita Newportin vintagemainoksia löytyi vaikka millaisia! Nyt vaan hyvä väritulostin kehiin ja tehtailemaan koko taulusarja yksinäisen seuraksi kaapin perukoille =)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...